Yaşadım diyebilmek için

Harika bir Nazım Hikmet şiiri “yaşamaya dair”. 

“Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin” dizesini her okuduğumda aynı soruyu sorarken buluyorum kendimi; hakkını veriyor muyum hayatın?

Bir senenin daha sonuna gelirken, yine tüm hesapları döküp ortaya tek tek sayıyorum. Sanki ayırabilecekmiş, yerlerini değistirebilecekmişim gibi.

Anksiyete ile daha derinden tanıştım, bir hastalık olduğunu kabul edecek kadar; yok saymak yerine kabullenerek onunla yaşamak için yollar aramak gerektiğini fark ettim. Boğazda bir yumru, kalpte bir ağrı, nefeste bir darlık, zihinde bir sis. Elle tutulmaz, gözle görülmez ama elle tutulsa taşa benzer, gözle görülse kapkara bir duman. Bilmeyene anlamsız bir belirsizlik, bilene çıkmayan bir yapışkan. 

Ne kadar çok dinledim bu sene de, konuşmadan dinledim, sıkılmadan dinledim, sabırla dinledim. Üzülsem de, kızsam da, istemesem de. Dinlemediğim tek bir sey kaldı. Kendimi dinlemedim, ağrılarımı dinlemedim, kalbimi, beynimi, gözlerimi dinlemedim. Başkalarını dinlersem, onlara iyi gelirsem kendime de iyi gelirim diye düşündüm. Ne kadar ilgi verirsem o kadar alırım dedim. Bu yaşta bunların doğru orantıyla gelmediğini anladığım için üzgün değilim, evet biraz geç, olsun. Kendime vermekten sakındığım ne varsa gözümün önündeymiş.

Her sene başı kararlar veriyoruz, bir kısmını yapıyor bir kısmını unutuyoruz. Belki de karar verme kuralı, o kararı uygulamamıza en büyük engeldir. O spora başlayamayacağız, o diyete giremeyeceğiz veya o yere gitmeyeceğiz. Geliyor, yaşıyoruz. Kaygıyla yaşanan, kendine değersiz bir hayat varsa ortada, bir yerlerde olduğunu düşünüp göremediğimiz ama imrendiğimiz bir halet-i ruhiyeye uzaktan bakıyoruz. Ben baktım, yanımdan geçip giderken baktım, daha uzakta daha ulaşılamaz bir şey olduğunu düşünerek baktım. Yanıbaşımda olma ihtimali bile yoktu, oradaymış.

Farkındalıklarımı, yüklerimin öğretilerini alıp cebime koyuyorum, büyük bir cebim var benim :) başkalarına o cepten çıkarıp bolca vermeden önce kendim tekrar tekrar okumalıyım.

Sahi, "yaşadım diyebilmek için" nerde anlamak lazım yaşamın ta kendisinin bu olduğunu?


Yorumlar

  1. Seni seviyorum melisss

    YanıtlaSil
  2. O büyük cebinde biriktirdiğin güzel insanların, yine o cebinde biriktirdiğin yükleri azaltması dileğiyle. Bu yıl ve gelecek her yıl dilediğin gibi olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anksiyete ateşkes planı

Hayatlar ve anlar

Yüzleşme