35'ten sonra fark edilenler

Hayatımın çok büyük bölümünde en temel motivasyonum güçlü olmaktı; buraya çok uzak olduğumu düşünüp hayıflandığım için bu konuda çok hırslanmıştım.

Güçlülük kavramını da, ortamda ağırlığını koyabilmek, otoriter olmak, kimseye ihtiyaç duymadan her şeyi kendi halledebilmek, gerektiği yerde had bildirip, kendini savunabilmek gibi, daha çok “savaş kazanmak” üzerine bir tavır olarak tanımlardım. kendime dönüp baktığımda da bunları layıkıyla yap(a)madığımı düşünüp hep bir hedef olarak erişmek istediğim noktayı buraya sabitlemiştim. olamadıkça da hep güçsüz bir kadın olarak kendimi etiketledim

Yaş aldıkça, 35'ten sonra, hatta kendimi suçlamayı bıraktığımda güçlülüğün tanımını güncelledim. şöyle:

Olanı, geçeni, gideni, geleni olduğu gibi kabul etmek, vazgeçebilmek, otoriter duruştan ziyade şefkatin erdemliğini fark edebilmek, insanları etkilemek uğruna türlü oyunlar yerine, nezaketin ve anlayışın kıymetini anlayacak insanlarla bir arada olmak için enerji harcamak, kendini çoğunlukla haklı çıkarmaya çalışan kişilerin asıl dertlerinin kendileriyle olduğunu hatırlamak, zayıflığı, ihtiyaç duymayı, başarısızlığı doğal ve normal saymak.

Tüm bunların toplum tarafından güç addedilmeyeceğini az çok tahmin ediyorum hatta biliyorum. toplumun önemi de yaşla azalıyor; birkaç benzer düşüncede insan oldukça hayat daha yumuşak akıyor.

Çokça dayatmaların hakim olduğu bu toplumda, kimin güçlü kimin güçsüz olduğu ne kadar önemli? Çok para kazanmak mıdır güç, yoksa mevki mi? Gösterişli olabilmek midir, belki de hepsidir. 

Benim bildiğim tek şey var; güçlü değil mutlu olabilmek istiyorum.

Ya siz? Neyi güçle özdeşleştirip de kendi yarattığınız dünyada tutunmak için bir sebep buldunuz?

Yorumlar

  1. İnsan kazanmaktır güç ve kazandıkça mutlu olabilmektir.
    Farkındalığımızın bol olması dileğiyle.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel el bir cümle. Hepimiz için:)

    YanıtlaSil
  3. Önceki yıllardaki olaylarda savruluyorken, şimdi olayları olur ile karşılamak ve bir o kadar da sakin uğurlayabildigini görmene gülümsemek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabullenmek... teşekkür ederim bu güzel yorum için

      Sil
  4. Hayatın anı biriktirmekten ibaret olduğunu kabul etmektir güçlü olmak diye dusunuyorum. Ama emin de değilim her sene degisiyor hala görüşlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlar var, katılıyorum. Belki de güçlü olmak değil de değişebilmek vardır anları biriktirirken ve kabul ederken

      Sil
  5. guclu olmak = kendim olmak.
    kendimi ogrenmek, tanimak, eksigini, fazlasini, iyisini, kötüsünü, yetenegini, beceriksizligi bilmek.
    en guzeli ise;
    neyi sevmediğini,
    neyi istemedigini,
    neden hoslanmadigini,
    kisaca kendi olumsuz seylerini bilmek en guzel erdem.
    bunlara hakim olmak ise en guclu sey.
    o zaman hayat daha kolay sevdigimiz ve istedigimiz seylerle sekilleniyor.

    motosiklette hep soylendigi gibi "nereye bakarsan, oraya gidersin."
    ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir farkindalik :) teşekkür ederim eklemeler için

      Sil
  6. Bence yaşadığın olaylara nasıl tepki verdiğin güçlü olmak. Travmaların seni nasıl şekillendirdiğini seçebilmek, kendinde yanlış olan şeyleri düzeltebilmek ya da iyiye geliştirebilmek; bazen geliştiremesen de bunun için adım atmak. Fakat bir başka düşüncem de, nasıl hepimizin karakteri farklıysa “güçlü olmak” ya da “güçlü durmak” gibi kavramlara bakış açılarımız da değişiyor. Diğer yorumlara baktığımda da bu çok net. Birisi mesela güçlü olmayı insan biriktirmek olarak değerlendirmiş, ben pek insan biriktiremedim; muhtemelen karşıma doğru insanlar çıkmadı. Çevremde çok yakın olduğum insan sayısı 10u geçmez. Fakat birçok şeyi de başkasına danışmadan kendi başıma yaptığım için bunu “güçlü olmak” olarak gördüm, çocukluğumdan beri. :) Ve senin de uğraştığın şeyleri bildiğim, bazı konularda aynı hassasiyete sahip olduğumuzu ve benzer travmalara da sahip olduğumuzu düşündüğüm için senin de güçlü olduğunu biliyorum. Güç elimizle tuttuğumuz bir şey değil ama bu kadar hassasiyet ve vicdana öyle ya da böyle hala ilerleyebiliyor olmak da bir güç göstergesi. (Eylül)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baştan sona katılıyorum sana Eylülcüm. Yaşadıklarımız da bunu sekillendiriyor belki dönüştürüyor. Bu yolculukta senin gibi benzer insanlara denk gelmek de güzel:) hassasiyet ve vicdan her ne kadar ağırlaşsa da devam etmekten vazgeçmemek ve böyle insanlarin olduğunu bilmek. Hem güç hem hediye :)

      Sil
  7. Yazıların birçok insanı yeniden düşünmeye teşvik ediyor. Sakın yazmayı bırakma!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anksiyete ateşkes planı

Hayatlar ve anlar

Yüzleşme